lördag 4 februari 2012

Lemon cupcakes

Igår kväll ägnade jag mig åt en av mina favoritsysslor, jag bakade! :) Det blev supergoda, glutenfria citronmuffins med lemoncurd-frosting.


Recept kommer här:  

Citronmuffins  
100 g smör 
1 dl florsocker 
½ citron, rivet skal 
1 ägg
½ tsk bakpulver 
1 dl potatismjöl

Sätt ugnen på 200 grader. Rör matfett och florsocker.
Tillsätt rivet citronskal och ägg.
Blanda bakpulver med potatismjöl och rör ner i smeten.
Fyll muffinsformar till hälften.

Grädda mitt i ugnen i ca 10 minuter.
(Detta blev bara 6 stycken muffins, så jag skulle rekommendera att dubbla satsen)  

Lemoncurd-frosting  
100 g Philadelphia 
1 dl vispgrädde 
4-5 msk lemoncurd 
Blanda lemoncurd och philadelphia. Vispa grädden fluffig och vänd ned den i lemoncurdblandningen.
Bara att spritsa på, och ställa svalt. (Tror dock att grädden med fördel kan uteslutas)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar