onsdag 15 februari 2012

Valentine

Igår var det alla hjärtans dag, en mysig dag som påminner oss som är i förhållanden om att ge varandra lite extra kärlek och omtanke. På den tiden då jag var singel var det såklart en dag jag inte alls tyckte mycket om, och jag var säkert minst lika bitter som många i min omgivning var igår. Dock så brukade jag köpa små presenter till mina vänner, och kanske bjuda på middag och så. Det behöver ju faktiskt inte bara vara en partner man visar kärlek.

Och visst är det en dag då man väntas konsumera massor av fåniga prylar i hjärtformat. Men, det är inget tvång och det fina är att kärlek faktiskt är gratis och att det absolut inte behöver kosta att ha det lite extra mysigt denna dag. För jag anser att det är ok att ha en sådan dag, det innebär ju inte att man inte kan köpa små presenter eller bjuda ut sin kärlek på middag någon annan dag, det är bara en påminnelse om att romantik är viktigt, kärleken är det viktigaste som finns!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar