onsdag 14 mars 2012

Hårmodell

Idag har jag varit hårmodell åt Wella, under en kurs där de lärde ut lite nya tekniker inom klippning och färgning till ett gäng frisörer. Jag blev klippt och färgad med inspiration från Blaze-kollektionen, som ser ut till exempel så här:


Jag hade gärna blivit riktigt mörkt lila, men frisören fick såklart fria händer. Det blev många timmar i frisörstolen, med blekning, klippning och slutligen färgning. Basen blev typ sandfärgad, med effekter i rosa och vitt. Inget jag skulle ha valt själv, men det var många som var imponerade och tyckte att det var jättesnyggt och tufft, och som skulle känna på och fota det.
 Jag har den inställningen att "det är bara hår", så jag rakar av mig det eller färgar om det i det fall jag skulle bli missnöjd, vilket inte är aktuellt nu. Men somliga modeller är livrädda för att bli klippta, och då undrar man ju lite vad de gör där.














Här kommer ett par bilder på resultatet, inte alls lika häftigt som de ovan, men helt ok. (Bortse från att jag ser oerhört trött och sliten ut, vilket jag iofs är)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar